Uzupełnianie danych do zatwierdzeń, łatwo dostępne informacje o urlopach, zbiorcze wysyłanie faktur i zestawień prac mailem

29. września 2023

Podczas procesu zatwierdzania można zwrócić wniosek do uzupełnienia, a następnie odesłać do zatwierdzenia

Do tej pory, podczas zatwierdzania wniosku, krok zatwierdzania mógł zostać zaakceptowany lub odrzucony. Jeśli krok zatwierdzenia został odrzucony tylko dlatego, że wniosek wymagał uzupełnienia, jedynym rozwiązaniem było utworzenie nowego wniosku, który podlegał ponownemu zatwierdzeniu.

Od ostatniej aktualizacji radzenie sobie z takim scenariuszem będzie znacznie szybsze i łatwiejsze. Zaktualizowano opcję, w której krok zatwierdzania jest odrzucany, ale wniosek może zostać zwrócony do uzupełnienia. Po zapisaniu zmian wniosek jest automatycznie zwracany do procesu zatwierdzania. 

Možnosť Zamietnuť, vrátiť na doplnenie na schvaľovacom kroku
Obraz: Opcja Odrzuć, zwróć do uzupełnienia na etapie zatwierdzania
Schvaľovací proces, kedy bola požiadavka vrátená na doplnenie a nový schvaľovací proces, ktorý bol automaticky vytvorený po doplnení požiadavky
Obraz: Proces zatwierdzania, w którym wniosek został zwrócony do uzupełnienia oraz nowy proces zatwierdzania, który został automatycznie utworzony po uzupełnieniu wniosku.

 

Możliwość ponownego zatwierdzania wniosków jest dostępna tylko wtedy, gdy reguła zatwierdzania wykorzystuje seriowe zatwierdzanie kroków i ma włączoną opcję Ponowne zatwierdzenie odrzuconego wniosku.

Nastavenie opätovného schvaľovania požiadavky na schvaľovacom pravidle
Obraz: Konfigurowanie ponownego zatwierdzenia wniosku w regule zatwierdzania

Aktualnie używany urlop jest podsumowany pod ikoną samolotu na górnym pasku

Na górnym pasku CDESK dodano ikonę wniosków o urlop. Wyświetlana liczba reprezentuje całkowitą liczbę użytkowników, którzy aktualnie biorą wolne lub zastępują innego użytkownika. Po kliknięciu ikony dane te są wyświetlane na liście podzielonej na dwie sekcje: Urlop i Zastępstwa. Za pomocą ikony można również szybko uzyskać dostęp do kalendarza, listy ustawionych zastępstw i listy wniosków urlopowych.

Ikona v hornej lište CDESKu pre zobrazenie aktívnych dovolenie a zastupovaní
Obraz: Ikona na górnym pasku CDESK, aby wyświetlić aktywne urlopy i zastępstwa

Wnioski o czas wolny są wyświetlane w kalendarzu

W poprzednich wersjach CDESK kalendarz wyświetlał tylko wnioski, zadania i zaplanowaną pracę. Wraz z aktualizacją 3.1.11 do tych modułów dodano wnioski o urlop. Kalendarz wyświetla nazwę użytkownika i typ urlopu. Rekord jest wyświetlany zgodnie z datami Od – Do ustawionymi na wniosku o urlop. Wnioski o urlop są wyświetlane tylko w drugiej wersji kalendarza.

Zobrazenie žiadosti o voľno v kalendári
Obraz: Wyświetlanie wniosku o czas wolny w kalendarzu

Faktury wraz z zestawieniami prac mogą być wysyłane zbiorczo e-mailem

Wysyłanie faktur e-mailem było dotychczas możliwe tylko pojedynczo, po otwarciu konkretnej faktury. W związku z tym wysyłanie wielu faktur mogło być uciążliwe. Wersja 3.1.11 wprowadza usprawnienie w postaci zbiorczego wysyłania faktur, a także zestawień prac.

Na liście wystawionych faktur wystarczy zaznaczyć wystawione faktury i kliknąć przycisk Wyślij e-mailem. Zaznaczone faktury zostaną posortowane według klientów. Dla każdego z klientów można ustawić, czy wysyłane będą faktury, zestawienia prac, czy oba te elementy.

Tlačidlo Odoslať emailom v zozname vystavených faktúr
Obraz: Przycisk Wyślij e-mailem na liście wystawionych faktur
Modálne okno pre hromadné odoslanie vystavených faktúr a výpisov prác
Obraz: Okno modalne do zbiorczego wysyłania wystawionych faktur i zestawień prac

Dodanie realizacji jest również możliwe dla kilku rozwiązujących

Wraz z najnowszą aktualizacją dodano również ulepszenia do modułu Realizacje. Dodano funkcję, która pozwala wprowadzić realizację dla wielu rozwiązujących. Sprawia to, że nie ma potrzeby wprowadzania realizacji pojedynczo. Ta funkcja jest przydatna, gdy wiele rozwiązujących pracowało razem nad wnioskiem i każdy z nich pracował tyle samo czasu. W razie potrzeby można jednak ustawić inny czas dla każdego rozwiązującego.

Tlačidlo pre vytvorenie plnenia na viacerých riešiteľov
Obraz: Przycisk do tworzenia realizacji wielu rozwiązujących
Formulár pre vytvorenie plnení na viacerých riešiteľov
Obraz: Formularz do tworzenia realizacji dla wielu rozwiązujących

Ulepszona funkcjonalność, ale także wygląd modułu Oferty

Aktualizacja 3.1.11 również nie ominęła ofert. Natychmiast po utworzeniu nowej oferty można zauważyć nowe elementy, a także ulepszony wygląd niektórych istniejących elementów. Na przykład, można wygodnie zmienić status oferty za pomocą nowego pływającego przycisku, który pojawia się na prawym pasku szczegółów oferty. Gdy pozycje w menu są gotowe do akceptacji, tj. oferta ma status Do akceptacji, można je ręcznie przesłać na wybrane konta. Następnie powiadomienie e-mail zawiera również załączniki z pozycji.

Oprócz tych nowych funkcji, ulepszono wygląd podsumowania pozycji, a także przyciski akceptacji/weryfikacji pozycji na ofercie.

Modálne okno pre manuálne odoslanie ponuky mailom
Obraz: Okno modalne do ręcznego wysyłania oferty przez e-mail
Nové tlačidlá na vyjadrenie sa k položkám na ponuke, plávajúce tlačidlo na rýchlu zmenu stavu ponuky a vylepšený súhrn položiek
Obraz: Nowe przyciski do oceny pozycji oferty, pływający przycisk do szybkiej zmiany statusu oferty i ulepszone podsumowanie pozycji.

Dodano nową podstawową właściwość Informacje w formularzu, która wyświetla informacje o formularzu jako osadzony blok bez nazwy

Jeśli chcesz wyświetlić dodatkowe informacje w formularzu bez dalszego opisu, możesz teraz użyć dodatkowej właściwości typu Informacje w formularzu. Ta właściwość jest wyświetlana w formularzu jako osadzony blok bez nazwy. Blok zawiera tylko tekst, który jest do niego wstawiony. Dla tekstu można ustawić różne mutacje językowe dla języków aktywnych w CDESK.

Doplnková vlastnosť informácia vo formulári zobrazená v detaile požiadavky
Obraz: Dodatkowe informacje o właściwości w formularzu wyświetlanym w szczegółach wniosku
Konfigurácia doplnkovej vlastnosti typu Informácia vo formulári
Obraz: Konfigurowanie dodatkowej właściwości typu Informacja w formularzu
Przeczytaj więcej o innych nowych funkcjach w wersji 3.1.11

Wnioski

Status kroków procesu zatwierdzania wniosku jest również wyświetlany na wydruku wniosku

Wniosek można wydrukować za pomocą przycisku Akcja, który pojawia się w szczegółach wniosku. Jeśli wniosek podlega zatwierdzeniu, począwszy od wersji 3.1.11, status kroków procesu zatwierdzania jest drukowany wraz ze szczegółami wniosku.

Kroky schvaľovania na vytlačenej požiadavke
Obraz: Kroki zatwierdzania na wydrukowanym wniosku
Zmodernizowana wizualizacja dyskusji we wniosku w portalu internetowym

Po wejściu do zakładki Dyskusja od razu zauważysz ulepszoną oprawę wizualną. Na liście postów dyskusyjnych nie ma już zielonych lub niebieskich kółek wokół awatarów, które wskazują, czy jest to dyskusja z klientem, czy dyskusja wewnętrzna. Rozróżnienie kolorystyczne jest wyświetlane tylko bezpośrednio obok postu. Wyświetlanie kolorowych kółek wokół awatarów zostało usunięte z powiadomień o postach w dyskusjach.

Zmodernizovaný vizuál diskusií v požiadavke vo webportále
Obraz: Zmodernizowana wizualizacja dyskusji we wniosku w portalu internetowym
Nowa funkcjonalność umożliwiająca przeglądanie rekordów realizacji i zmian statusu między postami w zakładce Dyskusja

Ulepszona wizualizacja dyskusji w portalu internetowym nie jest jedynym ulepszeniem w module Dyskusja, które pojawiło się w wersji 3.1.11. Teraz można skonfigurować wyświetlanie zmian statusu wniosku i rekordów realizacji między postami dyskusji. Możliwe jest wyłączenie / włączenie wyświetlania tych zdarzeń między postami dyskusji bezpośrednio na karcie Dyskusja.

Plnenia a zmeny stavu požiadavky zobrazené medzi diskusnými príspevkami
Obraz: Realizacje i zmiany statusu wniosków wyświetlane między postami w dyskusji
Terminy na wniosku mogą być wprowadzane w przeszłości (uprawnieni użytkownicy)

W praktyce może wystąpić sytuacja, w której jedna z dat we wniosku musi zostać wprowadzona w przeszłości. Dlatego wraz z ostatnią aktualizacją funkcja została zaktualizowana, aby umożliwić wprowadzanie danych z przeszłości dla każdego terminu osobno. Opcję tę można włączyć w ustawieniach globalnych.

Nastavenie, aby bolo možné termín zadať do minulosti
Obraz: Ustawienie umożliwiające wprowadzenie daty w przeszłości
W polach Kto wnioskuje i Dla kogo wnioskuje na regularnym wniosku można też ustawić dowolny tekst

Podczas ręcznego wprowadzania wniosku lub wprowadzania wniosku za pośrednictwem katalogu wniosków można ustawić dowolny tekst w polach Kto wnioskuje i Dla kogo wnioskuje. Wraz z ostatnią aktualizacją został on zaktualizowany tak, aby dowolny tekst w tych polach można było również ustawić w regularnym wniosku.

Voľný text v poliach Kto žiada a Pre koho žiada v predpise pravidelnej požiadavky
Obraz: Dowolny tekst w polach Kto żąda i Dla kogo żąda w szablonie regularnego wniosku
Nowa możliwość edycji dodatkowych właściwości wniosku nawet po jego zakończeniu

Po zamknięciu wniosku edycja pól w jego szczegółach nie jest już możliwa i są one dostępne tylko do odczytu. W praktyce mogą jednak wystąpić sytuacje, w których konieczna będzie edycja dodatkowych właściwości w zakończonym wniosku. Dlatego też w ustawieniach globalnych dodano opcję umożliwiającą edycję dodatkowych właściwości również na zakończonym wniosku.

Možnosť zapnúť editáciu doplnkových vlastností na ukončenej požiadavke
Obraz: Opcja umożliwiająca edycję dodatkowych właściwości w zakończonym wniosku
Historia wniosków rejestruje, kto i kiedy potwierdził, że nie ma potrzeby odpowiadania na dyskusję

Podczas publikowania postu w dyskusji można wskazać, że nie jest konieczne odpowiadanie na dyskusję. Od ostatniej wersji CDESK historia wniosków rejestruje, kto i kiedy wybrał te oznaczenie.

Firmy

W eksporcie XLS firm wyświetlana jest ogólny mail, nawet jeśli jest on pobierany z powiązanego kontaktu

W poprzednich wersjach CDESK eksport XLS firm nie wyświetlał ogólnego maila pobranego z powiązanego kontaktu. Funkcjonalność ta została zaktualizowana w wersji 3.1.11.

Všeobecný mail zobrazený v XLS exporte spoločností
Obraz: Poczta ogólna wyświetlana w eksporcie XLS firm

Fakturowanie

Data transakcji podlegającej opodatkowaniu i termin płatności faktury są określane zgodnie z ustawieniami w jednostce

Data transakcji podlegającej opodatkowaniu i termin płatności faktury są określane na podstawie jednostki rozliczeniowej. Jeśli w jednostce ustawiona jest opcja Domyślnie według klienta, daty te są określane na podstawie ustawień firmy klienta. Jednostka rozliczeniowa jest dostawcą usługi, materiału świadczonego za pośrednictwem CDESK. Wiele jednostek rozliczeniowych rozwiązuje problem, jeśli wystawiasz faktury za usługi i materiały dostarczane przez wiele firm, korzystając z jednego środowiska CDESK.

Dátum zdaniteľného plnenia a dátum splatnosti faktúry zobrazený pri účtovaní
Obraz: Data transakcji podlegającej opodatkowaniu i termin płatności faktury widoczne na rozliczeniu
Na wystawionej fakturze można zmienić powiązanie z otrzymanym zleceniem

Możliwe jest ustawienie linku na wystawionym zleceniu do otrzymanego zlecenia. Wraz z ostatnią aktualizacją dodano opcję odłączenia powiązania z otrzymanym zleceniem, co umożliwia powiązanie innego zlecenia.

Uwaga: Doriešenie odpočítania z predplatenej dopravy bude v niektorom z najbližších updatov verzie 11.

Ikona pre zrušenie väzby na prijatú objednávku na vystavenej faktúre
Obraz: Ikona umożliwiająca usunięcie powiązania z otrzymanym zleceniem na wystawionej fakturze

Dokumenty

Ulepszono raport wydruku wystawionego zlecenia

Aktualizacja 3.1.11 przyniosła szereg usprawnień wyglądu w wielu modułach. Ulepszono również raport wydruku wystawionego zlecenia, który jest teraz bardziej przejrzysty.

Nová tlačová zostava vystavenej objednávky
Obraz: Nowy raport wydruku wydanego zlecenia
W rejestrze dokumentów dodano wyszukiwanie według kolumn Nadawca, Odbiorca, Kod projektu i Projekt

W pełnotekstowym wyszukiwaniu rejestru dokumentów możliwe jest teraz również wyszukiwanie według kolumn Nadawca, Odbiorca, Kod projektu i Projekt.

V registri dokumentov bolo doplnené vyhľadávanie podľa stĺpcov Odosielateľ, Adresát, Kód projektu a Projekt
Obraz: W rejestrze dokumentów dodano wyszukiwanie według kolumn Nadawca, Odbiorca, Kod projektu i Projekt

Realizacje

Realizacje można edytować również po wystawieniu faktury

W poprzednich wersjach CDESK fakturowane realizacje były niedostępne do edycji po ich zafakturowaniu. Teraz uprawnienia zostały zaktualizowane, aby umożliwić edycję realizacji po wystawieniu faktury. Uprawnienie to jest domyślnie włączone dla administratorów.

Nové oprávnenie umožňujúce editáciu plnenia po odfakturovaní
Obraz: Nowe uprawnienie do edycji realizacji po wystawieniu faktury

Przetwarzanie wiadomości

Jeśli otrzymany e-mail do CDESK przekroczy dozwolony rozmiar, nie zostanie przetworzony, a nadawca zostanie o tym poinformowany

W module Przetwarzanie wiadomości istnieje limit rozmiaru wiadomości, po przekroczeniu którego wiadomość nadal będzie przetwarzana. Jeśli rozmiar ten zostanie przekroczony, od wersji 3.1.11 nadawca otrzyma wiadomość z informacją, że maksymalny rozmiar wiadomości został przekroczony i wysłana wiadomość nie zostanie przetworzona.

Oferty

Zmodyfikowano metodę wyboru pozycji magazynowej do oferty

Wraz z aktualizacją 3.1.11 zmodyfikowano również metodę wyboru pozycji magazynowej do oferty. Podczas wybierania pozycji magazynowej wyświetlane jest teraz okno modalne umożliwiające wyszukiwanie i filtrowanie między pozycjami magazynowymi. Po wybraniu pozycji magazynowej nazwa, jednostka, cena jednostkowa bez VAT i VAT są wstępnie wypełniane w wierszu oferty.

Upravený spôsob výberu skladovej položky na ponuku
Obraz: Zmodyfikowana metoda wyboru pozycji magazynowej do oferty

Konfigurowalna baza danych (CMDB)

Dodano nowe grupy główne – Centrum kosztów i Obszar

Wraz z nową wersją do CDESK zostały dodane nowe kategorie Grup Głównych, którymi są Centrum Kosztowe i Obszar. W grupie głównej Centrum kosztów rejestrowany jest użytkownik odpowiedzialny za centrum kosztów, a w obszarze rejestrowany jest użytkownik odpowiedzialny za obszar. Użytkownicy ci mogą następnie działać jako osoby zatwierdzające powiązane wnioski.

Detail Hlavnej skupiny, ktorá patrí do kategórie Nákladové stredisko
Obraz: Szczegóły Grupy głównej należącej do kategorii Centrum kosztów
Istniejące powiązania w pozycji konfiguracyjnej są również wyświetlane podczas jej drukowania

Pod przyciskiem Akcja na pozycji konfiguracyjnej CI znajduje się opcja umożliwiająca wydrukowanie pozycji. Wraz z ostatnią aktualizacją dodano, że podczas drukowania wyświetlane są również powiązania na pozycji konfiguracyjnej.

Existujúce prepojenia na konfiguračnej položke zobrazené pri jej tlači
Obraz: Istniejące powiązania w pozycji konfiguracyjnej wyświetlane podczas jej drukowania

Wnioski o urlop

Jeśli użytkownik ma przekroczony limit urlopu wyrównawczego, nie będzie mógł wnioskować o ten rodzaj urlopu

W globalnych ustawieniach wniosków o urlop ustawiona jest jednostka czasu, która określa jednostkę czasu dla wszystkich szablonów wniosków o urlop. Jednak wraz z najnowszą aktualizacją dodano opcję ustawienia jednostki czasu dla każdego szablonu osobno. Globalnie ustawiona jednostka czasu jest używana jako domyślna.

Dla jednostek czasu wniosków o urlop dodano wartości 30 minut i 15 minut

Jednostki czasu wynoszące 30 i 15 minut mogą być teraz ustawiane w szablonach wniosków o urlop.

Voľby 30 minút a 15 minút v nastavení časovej jednotky žiadosti o voľno
Obraz: Opcje 30 minut i 15 minut w ustawieniach jednostki czasu wniosku o urlop
W każdym szablonie wniosku o urlop można osobno ustawić jednostkę czasu

Na szablonie urlopu wyrównawczego nie można ustawić liczby dni ani dozwolonego przekroczenia limitu. Uprawnienie do urlopu wyrównawczego jest ustawiane osobno dla każdego użytkownika w jego danych. Dlatego wraz z ostatnią aktualizacją dodano, że jeśli użytkownik nie kwalifikuje się do urlopu wyrównawczego, nie będzie mógł również poprosić o ten rodzaj czasu wolnego.

Nastavenie časovej jednotky v šablóne žiadosti o voľno
Obraz: Ustawienie jednostki czasu w szablonie wniosku o czas wolny

Zatwierdzenie

Kroki zatwierdzania zostały dodane wraz z nowymi rolami dla zatwierdzających – Odpowiedzialny obszar, Odpowiedzialny za centrum kosztów, Przełożeni odpowiedzialnego za centrum kosztów

Na kroku zatwierdzania można wybrać nowe role zatwierdzających. Są to: Odpowiedzialny za obszar, Odpowiedzialny za centrum kosztów, Przełożony odpowiedzialnego za centrum kosztów. Role te są przypisane do pozycji konfiguracyjnej, która jest powiązana z wnioskiem.

Nové roly schvaľovateľov
Obraz: Nowe role zatwierdzających

Funkcje ogólne

Podczas ustawiania kolorów ikon i kafelków można mieszać własne kolory, do tej pory można było wybierać tylko z predefiniowanej palety

W wielu modułach CDESK możliwe jest ustawienie kolorów dla różnych pozycji. Na przykład możliwe jest oznaczenie kolorami kafelków katalogu wniosków. Ale do tej pory podczas ustawiania kolorów wybierana była tylko paleta predefiniowanych kolorów. Teraz możliwe jest rozszerzenie tej palety o niestandardowe kolory. W przypadkach, gdy oprócz koloru tła ustawiana jest ikona, teraz możliwe jest również ustawienie koloru ikony.

Nastavenie farby pozadia a ikony pre dlaždicu katalógu požiadaviek
Obraz: Ustawienie koloru tła i ikony dla kafelka katalogu wniosków