VoIP w CDESK – Wprowadzamy pierwszą metodę komunikacji w ramach Omnichannel – rozmowy telefoniczne
Największą nowością w wersji 3.2.0 jest połączenie z centralą VoIP. Pozwala to na odbieranie i wykonywanie połączeń bezpośrednio z CDESK. Połączenia mogą być przetwarzane jako wnioski lub jako realizacje. Rozwiązanie jest połączone z operatorem telekomunikacyjnym VIPTEL, który świadczy swoje usługi na terytorium Republiki Słowackiej i Republiki Czeskiej, a także możliwe jest działanie dla innych krajów UE.
Połączenia można wykonywać z urządzenia mobilnego (Android, IOS) lub komputera (Windows) za pomocą zwykłych słuchawek/zestawu słuchawkowego lub dowolnego urządzenia VoIP.
Rzeczywista funkcjonalność połączeń telefonicznych jest obsługiwana przez centralę telefoniczną niezależnie od CDESK. System CDESK jest używany do przetwarzania połączeń do postaci wniosku / realizacji. Po ponownym włączeniu CDESK połączenia są synchronizowane i można na ich podstawie tworzyć wniosek / realizacje lub oddzwaniać bezpośrednio z CDESK.
Z połączeniami można pracować w dwóch nowych interfejsach. Pierwszy, do szybkiej obsługi połączeń, to mniejsze okno modalne, które umożliwia obsługę połączeń podczas pracy w CDESK nad dowolnym innym rekordem. Drugi, tryb pełnoekranowy, do bardziej złożonej pracy z połączeniami.
Jeśli numer dzwoniącego znajduje się już w module Kontakty, nazwa kontaktu zostanie automatycznie wyświetlona i użyta podczas tworzenia wniosku / realizacji. Jeśli jest to nowy numer, można go zapisać w Kontaktach w trakcie lub po zakończeniu połączenia.
W bieżącym roku udoskonalimy transkrypcję połączeń na tekst i inne kanały komunikacji dla Omnichannel, takie jak WhatsApp, Facebook Messenger, a w przygotowaniu są również Microsoft Teams i Instagram.
Niestandardowe formularze drukowania z wniosków i realizacji
CDESK zawiera kilka zestawów wydruków używanych w różnych modułach. W nowej wersji 3.2.0 dodano funkcjonalność umożliwiającą tworzenie własnych raportów wydruków z własnymi wnioskami i realizacjami. Są to na przykład rejestry serwisowe, protokoły wykonania prac lub protokoły z inspekcji przeglądów.
Raporty do druku są graficznie projektowane za pomocą low-code platformy Netgrif, która jest ściśle zintegrowana z CDESK. Rozwiązanie to umożliwia stworzenie raportu do druku zorientowanego na design, który będzie również spełniał określone wymagania.
Podczas tworzenia raportów do druku można skorzystać z dwóch ścieżek. Pierwszą opcją jest przesłanie dokumentów do naszego działu wsparcia, a cały raport zostanie przetworzony przez InovaLogic. Druga opcja to udział użytkownika w tworzeniu i konfiguracji raportu. Obecnie można samemu z grubsza naszkicować formularz, a następnie zespół InovaLogic zajmie się jego dostrojeniem i sparowaniem ze środowiskiem CDESK. Na koniec można połączyć poszczególne pola formularza z danymi w CDESK za pośrednictwem interfejsu GUI. Wkrótce opublikujemy podręcznik z procedurą. Każda z tych opcji jest płatna w zależności od przeznaczonego na nią czasu.
Do raportów wydruków można dołączać pola z wniosków, realizacji i konfigurowalnych pozycji. Wiele pól zachowuje się dynamicznie, co oznacza, że gdy pole zawiera inną strukturę danych, zostanie ona przeniesiona do raportu wydruku.
Po skonfigurowaniu złącza Netgrif w wniosku / realizacji pod przyciskiem Akcja pojawi się opcja umożliwiająca utworzenie raportu wydruku. Raport wydruku zostanie zapisany w formacie pdf w wniosku, realizacji lub w załączniku powiązanej konfigurowalnej pozycji. Pracujemy również nad zapisywaniem bezpośrednio na komputerze/telefonie komórkowym.
Niestandardowe zestawy w środowisku CDESK aktywuje się w Ustawieniach globalnych -> Złącza, API -> złącze Niestandardowe raporty przez NETGRIF.
Pola zdefiniowane przez użytkownika mogą pojawiać się w różnych miejscach we wniosku
Dotychczas pola definiowane przez użytkownika były zawsze wyświetlane na końcu wniosku. W praktyce zdarzają się jednak sytuacje, w których wypełnienie pól zdefiniowanych przez użytkownika jest najważniejszą częścią wniosku. Dlatego w wersji 3.2.0 zaktualizowaliśmy ustawienie tak, aby pola zdefiniowane przez użytkownika wyświetlać na początku wniosku.
Ustawienie to znajduje się w szablonach wniosków, więc można je skonfigurować osobno dla każdego szablonu. Pola zdefiniowane przez użytkownika można umieścić przed firmą, po nazwie wniosku i po opisie wniosku.
Do listy realizacji można uwzględnić wykorzystany urlop
Od aktualizacji 3.2.0 lista realizacji może również wyświetlać wykorzystany czas urlopu. Dzięki temu możliwe jest utworzenie kompletnej ewidencji czasu pracy z ewidencją faktycznie wykonanej pracy z dodatkiem wykorzystanego czasu urlopu.
Rekordy urlopów są wyróżnione kolorem od rekordów realizacji. Jeśli wniosek urlopowy trwa kilka dni, realizacja jest tworzona dla każdego dnia osobno. Na przykład urlop trwający trzy dni będzie miał trzy realizacje utworzone w czasie trwania zgodnie z ustawieniami, zwykle 8 godzin.
Wnioski urlopowe pojawiają się na liście realizacji tylko wtedy, gdy w Ustawieniach globalnych -> Wnioski o urlop włączona jest opcja Do wniosku urlopowego, utwórz rekord realizacji wewnętrznej. Aby zobaczyć wniosek urlopowy należy także zaznaczyć opcję Pokaż wnioski urlopowe na liście realizacji.
Nowy niebieski schemat
Główne kolory systemu CDESK to pomarańczowy i czarny. Od wersji 3.2.0 kolor pomarańczowy można zastąpić kolorem niebieskim. Ustawienie to dotyczy również powiadomień mailowych.
Nowy niebieski schemat jest dostępny w Ustawieniach globalnych -> Inne -> Zmień schemat kolorów CDESK.
Wnioski
Wniosek zostanie otwarty w nowej karcie przeglądarki, jeśli podczas kliknięcia zostanie naciśnięty klawisz Ctrl
Do tej pory nie było możliwe otwarcie wniosku w nowej karcie przeglądarki. Teraz możliwe jest otwarcie w nowej karcie poprzez przytrzymanie klawisza Ctrl podczas klikania nazwy wniosku. Na przykład lista wniosków, z której wniosek został otwarty, pozostanie otwarta w poprzedniej karcie. Dzięki temu możliwe jest kontynuowanie pracy na liście lub przejście do konkretnego wniosku.
Na liście wniosków, wniosek z swobodnym zatwierdzaniem wyświetla etykietkę informującą o statusie zatwierdzenia i nazwie procesu zatwierdzania
Jeśli wniosek ma swobodne zatwierdzenie powiązane ze sobą, status swobodnego zatwierdzenia jest również wyświetlany na liście wniosków pod statusem wniosku. Wraz z ostatnią aktualizacją dodano, że po najechaniu kursorem myszy na status swobodnego zatwierdzenia wyświetlana jest etykieta informująca o statusie zatwierdzenia i nazwie procesu zatwierdzania.
Do szablonu wniosku dodano konfigurację wyboru zamówienia projektowego
Od wersji 3.2.0 możliwe jest również skonfigurowanie wyboru zamówienia projektowego dla poszczególnych szablonów wniosków. Możliwe jest ustawienie opcji wyboru zamówienia projektowego: Wyłączone, Opcjonalne, Obowiązkowe. Możliwe jest również skonfigurowanie ról użytkowników, które będą widzieć i edytować pole Zamówienie projektowe podczas tworzenia wniosku oraz ról użytkowników, które będą mogły edytować to pole w już utworzonym wniosku.
Zmodyfikowano warunki wyświetlania rekordów podczas korzystania z filtra Moje do realizacji
Wraz z najnowszą aktualizacją zmodyfikowano również warunki wyświetlania rekordów podczas korzystania z filtra Moje do realizacji. Od teraz tylko poniższe wnioski będą wyświetlane podczas korzystania z tego filtra:
- Gdy zalogowany użytkownik jest ustawiony jako rozwiązujący
- Wnioski przypisane do grupy rozwiązującej użytkownika, ale rozwiązujący nie jest przypisany
- Zalogowany użytkownik jest ustawiony jako asystent rozwiązującego
Jeśli firma ma powiązaną tylko jedną operację lub lokalizację, a jej wybór jest obowiązkowy we wniosku, operacja/lokalizacja jest wstępnie wypełniana
W nowej wersji CDESK przyspieszono również wybór operacji i lokalizacji na wniosku. Operacja / lokalizacja jest automatycznie wstępnie wypełniana, jeśli firma ma tylko jedną operację lub lokalizację z nią powiązaną, a jej wybór jest obowiązkowy na wniosku.
Regularne wnioski
Do eksportu listy regularnych wniosków dodano kolumnę Najbliższa generacja
Na liście regularnych wniosków znajduje się kolumna Najbliższa generacja informująca o następnej dacie, kiedy wniosek zostanie wygenerowany. W wersji 3.2.0 kolumna ta została również dodana do eksportu listy regularnych wniosków.
Do listy regularnych wniosków dodano kolumnę informującą o okresie generowania
W liście regularnych wniosków dodano kolumnę Okres. Zawiera ona informacje o okresie, w którym generowane są regularne wnioski.
Zadania
W powiadomieniu o zmianie opisu zadania nowy tekst jest oznaczony kolorem
W poprzedniej aktualizacji dodano powiadomienie o zmianie w zadaniu, łącznie ze zmianą jego opisu. Teraz dodano, że gdy przychodzi powiadomienie o zmianie tekstu, nowy tekst jest oznaczony kolorem. Zmiana tekstu zadania jest również oznaczona kolorem w historii zadania.
Projekty a Zamówienia projektowe
Przy kończeniu projektu / zamówienia projektu sprawdzane jest, czy powiązana umowa nie zawiera nieukończonych rekordów, takich jak wnioski
W poprzednich wersjach możliwe było zakończenie Projektu lub Zamówienia projektowego, nawet jeśli powiązane rekordy nie zostały zakończone. W wersji 3.2.0 dodano sprawdzenie, czy wszystkie rekordy zostały zamknięte. Jeśli którykolwiek z powiązanych rekordów nie jest zamknięty, nie jest możliwe zamknięcie Projektu/Zamówienia projektu.
Skrócenie tekstu w kolumnie Aktualny status do daty na liście Projekty/Zamówienia projektowe
Jeśli tekst w kolumnie Aktualny stan na dzień jest długi, nie pojawi się na liście w całości. Aby wyświetlić pełny tekst, należy kliknąć ikonę wyświetlaną obok fragmentu tekstu. Po kliknięciu ikony pojawi się okno modalne z podglądem pełnego tekstu.
Wraz z poprzednią aktualizacją dla projektów i zamówień projektów dodano nową zakładkę Dziennik projektu, w której rejestrowany jest bieżący status rozwiązania projektu / zamówienia projektu. Ten aktualny status jest wyświetlany w kolumnie Aktualny status na dzień na liście Projekty/Zamówienia projektowe.
Na wykresie Gantta dodano przyciski powiększania/pomniejszaniaa
W poprzedniej aktualizacji do modułu Projekty dodano wykres Gantta, który graficznie pokazuje aktualny stan projektu i wszystkich powiązanych z nim obiektów. W aktualizacji 3.2.0 do wykresu Gantta dodano przyciski powiększania i pomniejszania. Dodano również przycisk Zoom to fit, aby dostosować wyświetlanie do bieżącej rozdzielczości ekranu.
Dodano uprawnienia do przeglądania i edycji niestandardowych kodów projektów/zamówień projektowych
Aktualizacja 3.2.0 wprowadziła uprawnienie do przeglądania i edycji kodów niestandardowych. Uprawnienie to zostało dodane dla projektów, zamówień projektowych, podwykonawstwa, wniosków oraz zadań.
Oferty
Dodano możliwość skonfigurowania domyślnej ważności oferty, która będzie automatycznie wstępnie wypełniana podczas wprowadzania nowych ofert
W Ustawieniach globalnych -> Oferty pojawiło się nowe ustawienie Domyślny okres ważności oferty (liczba dni). Czas ustawiony w tym polu jest automatycznie wstępnie wypełniany podczas wprowadzania nowych ofert.
Konfigurowalna baza danych
Możliwe jest również dodanie tłumaczeń dla aktywnych języków dla opcjonalnego nazewnictwa konfigurowalnej bazy danych
W Ustawieniach globalnych -> CMDB można ustawić niestandardowe nazewnictwo dla CMDB, głównych grup pozycji, typów pozycji i listy pozycji. Od wersji 3.2.0 możliwe jest również ustawienie tłumaczeń dla aktywnych języków CDESK dla nazw niestandardowych.
Wnioski o urlop
Do listy realizacji dodano wykorzystanie urlopu. Przeczytaj więcej w sekcji Realizacje
Na liście realizacji wyświetlane są rekordy wykorzystanych urlopów. Ta nowa funkcja została opisana bardziej szczegółowo w sekcji TOP nowości.
Do listy wniosków o urlop dodano filtr umożliwiający szybkie sprawdzenie, którzy użytkownicy aktualnie korzystają z urlopu
Do listy wniosków urlopowych dodano filtr Data wykorzystania. Podczas korzystania z tego filtra wybierana jest data, a następnie wszystkie aktywne wnioski od tej daty są wyświetlane na liście. Pozwala to szybko sprawdzić, którzy użytkownicy wzięli urlop w danym dniu.
Możliwe jest edytowanie wniosku o urlop, który jest aktualnie wykorzystywany
Wraz z najnowszą aktualizacją dodano możliwość edycji dat na wniosku o urlop. W poprzedniej wersji menu rozwijane pod przyciskiem akcji wyświetlało opcję Anuluj wniosek. Nazwa tej opcji została zmieniona na Anuluj cały wniosek. Wybranie tej opcji powoduje całkowite anulowanie wniosku.
Dodano również opcję częściowego anulowania wniosku w wg daty. Jest ona również wyświetlana na aktualnie pobieranych wnioskach. Po wybraniu tej opcji pojawi się okno modalne z wyborem daty, od której wniosek nie będzie obowiązywał.
Użytkownicy i grupy
Do eksportu listy grup dodano kolumnę Opis grupy
Dla każdej grupy użytkowników można zarejestrować opis. Od wersji 3.2.0 możliwe jest również dołączenie opisu grupy do eksportu listy grup.
Złącza, API
Dla złącza LDAP i MS Entra ID (Azure AD) dodano konfigurowalny Interwał synchronizacji
Synchronizacja złącza LDAP i złącza MS Entra ID (Azure AD) była do tej pory automatyczna co 24 godziny i nie można było zmienić tego ustawienia. Wraz z aktualizacją 3.2.0 dodano opcję ustawienia niestandardowego interwału synchronizacji.
Zastępstwa
Dodano powiadomienia przypominające o nadchodzących zastępstwach
W Ustawieniach globalnych -> Powiadomienia -> Podstawowe ustawienia w sekcji Zastępstwa dodano nowe ustawienie Przypomnienie przed aktywacją, które pozwala ustawić wysyłanie powiadomień przypominających o zbliżacym się zastępstwie.
Funkcje ogólne
Zaimplementowano nowe narzędzie do swobodnego wybierania kolorów (colorpicker) z lepszym działaniem i wyświetlaniem numeru koloru
Wraz z aktualizacją 3.2.0 dodano nowy colorpicker z lepszym działaniem i wyświetlaniem numeru koloru. Pozwala ona również na ustawienie większej liczby kombinacji kolorów, a także wyświetla numery kolorów.